Wycieczka do Warszawy, Sandomierza i Kazimierza

Z ZAKOPANEGO DO … RAJU PRZEZ SANDOMIERZ, KAZIMIERZ I WARSZAWĘ.

Jak co roku, i tym razem wycieczka, zorganizowana przez opiekunki Spółdzielni Uczniowskiej Winien-Ma, panie prof. D. Larkowską i M. Michalską dla ekipy spółdzielców była rewelacyjna! Tradycyjnie też odbyliśmy ją autokarem firmy BRONSTAR , w dniach 21-25 października 2019 roku. Trzecim opiekunem na wycieczce była pani prof. E. Kowalczyk.
Pierwszy punkt naszej wędrówki – Sandomierz – zobaczyliśmy nie tylko oczyma serialowego Ojca Mateusza. Udało się nam przejść podziemnymi korytarzami, służącymi kiedyś za magazyny towarów, z wieży widokowej zobaczyć Wisłę, okoliczne kościoły, rynek z kotwicą i ratuszem czy balansującego młodzieńca. Przeszliśmy też korzennym wąwozem, podziwiając cuda natury i piękne kolory jesieni.
Dalej na naszej trasie znajdował się Kazimierz Dolny – miasto urokliwie położone na wzgórzach i pagórkach, których pokonanie aplikacja obliczyła na niemal 50 pięter! Obejrzeliśmy zatem ruiny zamku, wspięliśmy się na Górę 3 Krzyży, podziwialiśmy żydowskie bożnice i niezliczoną ilość tradycyjnych kazimierskich kogutów, a nawet pomnik kundelka J
Nocleg w pensjonacie Basieńka 2, poprzedzony pyszną kolacją, a dla niektórych jeszcze kąpielą w basenie i zamówioną pizzą, pozwolił zregenerować siły, bo nazajutrz czekała na nas stolica!
Kolejne dwa dni spędziliśmy, poznając zabytki i atrakcje Warszawy. Spacer po Starówce, pomniki powstańców, walczących o miasto podczas II wojny światowej, Zamek Królewski, Kolumna Zygmunta, warszawska Syrenka czy najkrótsza ulica… to jeszcze nie wszystko! Z wysokości 30 piętra Pałacu Kultury i Nauki obejrzeliśmy stolicę, a po pysznym obiedzie w Centrum Nauki Kopernik odkrywaliśmy niezwykłe zjawiska różnych dziedzin nauki. Ogrody i Pałac w Wilanowie oraz królewskie Łazienki oglądaliśmy poprzez gęstą mgłę. Udało nam się też być w Muzeum Powstania Warszawskiego, a wieczorem obejrzeć pokaz świateł w ogrodach Pałacu w Wilanowie.
Czwartek rozpoczęliśmy sportowo – odwiedzając narodowy stadion PGE. Następnie udaliśmy się do Raju… jaskini położonej blisko Kielc, gdzie można podziwiać twory natury sprzed tysięcy lat – stalaktyty, stalagmity i stalagnaty. Po ostatnim już wspólnym posiłku udaliśmy się w powrotną drogę do Zakopanego.
Wycieczka dostarczyła wielu zabawnych, wzruszających i zaskakujących przeżyć, co widać na niektórych zdjęciach i na pewno będziemy do nich wracać we wspomnieniach!

Wycieczka do Warszawy, Sandomierza i Kazimierza – Galeria

No Images found.

Wycieczka do Drezna, Czech i Karkonoszy

Podróże kształcą!!!

Przekonało się o tym 25 uczniów – członków Spółdzielni Uczniowskiej Winien-Ma, którzy w dniach 14-19 października, pod opieką pań prof. Małgorzaty Michalskiej i Ewy Kowalczyk uczestniczyli w wycieczce do Drezna i w Karkonosze…

Po nocnym przejeździe do Drezna mieliśmy okazję wędrować po uliczkach, zaułkach i placach nowoczesnej i historycznej części Drezna. Złocone pomniki, platanowe parki i monumentalna zabudowa wykończona wręcz koronkowymi gzymsami, w różnych architektonicznych stylach (m.in. gotyckim, barokowym, klasycystycznym) – pozostaną nam w pamięci nie tylko z powodu piękna i wartości historycznej. Opowiedziała nam o Dreźnie i jego czasem pikantnej historii pani przewodnik, w stylizacji na metresę z epoki…Augusta II Sasa, elekcyjnego króla Polski. Wcielając się w rolę królewskiej metresy przeniosła nas w wyobraźni w czasy dla nas odległe. Doskonale jednak mogliśmy poczuć klimat i urok życia w XVII i XVIII wiecznym Dreźnie…

Po pierwszym, pełnym wrażeń dniu dotarliśmy do urokliwej Szklarskiej Poręby, gdzie nocowaliśmy przez najbliższe trzy dni. Kolejnym etapem naszych peregrynacji były Karkonosze – Szrenica, w pobliże której dostaliśmy się wygodnie – wyciągiem i Łabski Szczyt oraz źródła Łaby. Urzekły nas niezwykłe krajobrazy Śnieżnych Kotłów, odmienność rzeźby terenu w porównaniu do naszych Tatr i piękne, jesienne kolory. Po przejściu niemal 20 kilometrów, pod koniec trasy, w bardzo twarzowych niebieskich kaskach obejrzeliśmy wodospad w Kamieńczyku…

Dzień trzeci – to Czechy i Adrspach– Kamienne miasto i znowu zachwycił nas krajobraz! Diabły, Kochankowie, Starosta i Starościna czy Hasające Zające – to tylko niektóre ze wspaniałych górskich tworów, które obejrzeliśmy, wędrując tropem opowieści czeskiej przewodniczki. Atrakcją i powodem do wybuchów śmiechu była przejażdżka łódką po 300-metrowym jeziorze wraz z przewodnikiem, który przedstawił się nam jako Cypisek – syn Rumcajsa i Hanki J W powrotnej drodze odwiedziliśmy jeszcze kaplicę czasek w Czermnej. Kolejny dzień wrażeń zakończyliśmy pakując się i wspominając zabawne sytuacje…

W czwartek pożegnaliśmy gościnny hotel Lolo Brygida w Szklarskiej Porębie i udaliśmy się na podbój Wrocławia. Ostrów Tumski, Stare Miasto, Jatki, Panorama Racławicka, Ratusz, niezliczona ilość krasnali, Hala Stulecia wpisana na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO, a na koniec tańczące w rytm muzyki, wielobarwne fontanny – te wszystkie wrażenia zabraliśmy ze sobą, nocą wracając do Zakopanego.

Wycieczka, dotowana przez Spółdzielnię Uczniowską Winien-Ma, zorganizowana przez panie Małgorzatę Michalską I Danutę Larkowską przy współpracy z firmą Bronstar, to już tradycja Hotelarza. I tradycyjnie – była wspaniałą okazją do poznania pięknych terenów i siebie nawzajem, do złapania oddechu i zdrowego zmęczenia, do chwili zadumy i różnych towarzyskich konfiguracji. Było po prostu świetnie!

Ewa Kowalczyk

Wycieczka do Drezna, Czech i Karkonoszy – Galeria

« z 4 »

Wycieczka do północnej Chorwacji, Słowenii i Węgier

W dniach 8-13 października 2017 roku odbyła się kolejna wycieczka najbardziej aktywnych członków naszej Spółdzielni. Tym razem odwiedziliśmy północną Chorwację, Słowenię i Węgry.

DZIEŃ 1

W poniedziałek 09.10.2017 r. około godziny 9.00 dotarliśmy do Parku Narodowego w Chorwacji, gdzie zwiedziliśmy Jeziora Plitvickie. Widok zapierał dech w piersi. Malowniczy krajobraz tego miejsca wprowadzał bajkowy nastrój. Po całym dniu zwiedzania autokar zabrał nas do Crikvenicy, na  nocleg.

20171010_131554

DZIEŃ 2

We wtorek 10.10.2017 r. wybraliśmy się na wyspę Krk do jednego z jej miasta o tej samej nazwie. Poznaliśmy ciekawe historie tego miejsca i zjedliśmy pyszne lody. Następnie pojechaliśmy do miejscowości turystycznej  Baśka, gdzie znajduje się jedna z najpiękniejszych  plaż w Chorwacji o długości 2km.

DZIEŃ 3

Środa 11.10.2017 r. przyniosła nam wiele atrakcji związanych ze zwiedzaniem Jaskini Postojnej. Kolejką wjechaliśmy w głąb jaskini, a po drodze mogliśmy podziwiać żółto-beżowo-pomarańczowe nacieki, stalaktyty, stalagmity i kurtyny skalne. W najgłębszych miejscu byliśmy 150m pod powierzchnią ziemi. Po zwiedzaniu jaskini pojechaliśmy do urokliwej stolicy Słowenii – Lublany.

20171011_124931

DZIEŃ 4

W czwartek 12.10.2017r. rano ruszyliśmy w kierunku Budapesztu stolicy Węgier położonej nad Dunajem. Pani przewodnik oprowadziła nas po pięknych miejscach Budy i Pesztu: Placu Bohaterów koło parku Varosliget, placu zamkowym i innych ważnych miejscach. Z góry Gelerta zobaczyliśmy panoramę miasta. Przed opuszczeniem Budapesztu udało nam się jeszcze zobaczyć jak pięknie oświetlona jest stolica Węgier. Po dniu pełnym wrażeń, zmęczeni, ale szczęśliwi ruszyliśmy w kierunku Polski.