Wycieczka do północnej Chorwacji, Słowenii i Węgier

W dniach 8-13 października 2017 roku odbyła się kolejna wycieczka najbardziej aktywnych członków naszej Spółdzielni. Tym razem odwiedziliśmy północną Chorwację, Słowenię i Węgry.

DZIEŃ 1

W poniedziałek 09.10.2017 r. około godziny 9.00 dotarliśmy do Parku Narodowego w Chorwacji, gdzie zwiedziliśmy Jeziora Plitvickie. Widok zapierał dech w piersi. Malowniczy krajobraz tego miejsca wprowadzał bajkowy nastrój. Po całym dniu zwiedzania autokar zabrał nas do Crikvenicy, na  nocleg.

20171010_131554

DZIEŃ 2

We wtorek 10.10.2017 r. wybraliśmy się na wyspę Krk do jednego z jej miasta o tej samej nazwie. Poznaliśmy ciekawe historie tego miejsca i zjedliśmy pyszne lody. Następnie pojechaliśmy do miejscowości turystycznej  Baśka, gdzie znajduje się jedna z najpiękniejszych  plaż w Chorwacji o długości 2km.

DZIEŃ 3

Środa 11.10.2017 r. przyniosła nam wiele atrakcji związanych ze zwiedzaniem Jaskini Postojnej. Kolejką wjechaliśmy w głąb jaskini, a po drodze mogliśmy podziwiać żółto-beżowo-pomarańczowe nacieki, stalaktyty, stalagmity i kurtyny skalne. W najgłębszych miejscu byliśmy 150m pod powierzchnią ziemi. Po zwiedzaniu jaskini pojechaliśmy do urokliwej stolicy Słowenii – Lublany.

20171011_124931

DZIEŃ 4

W czwartek 12.10.2017r. rano ruszyliśmy w kierunku Budapesztu stolicy Węgier położonej nad Dunajem. Pani przewodnik oprowadziła nas po pięknych miejscach Budy i Pesztu: Placu Bohaterów koło parku Varosliget, placu zamkowym i innych ważnych miejscach. Z góry Gelerta zobaczyliśmy panoramę miasta. Przed opuszczeniem Budapesztu udało nam się jeszcze zobaczyć jak pięknie oświetlona jest stolica Węgier. Po dniu pełnym wrażeń, zmęczeni, ale szczęśliwi ruszyliśmy w kierunku Polski.