Lorem Ipsum – pierwsza gra komputerowa w historii Hotelarza
Obecnie w gry komputerowe grał już chyba każdy – jedni więcej, drudzy mniej, ale próba stworzenia swojej własnej gry od podstaw to już zupełnie inna bajka. To jak porównywać jazdę samochodem, a skonstruowanie własnych czterech kółek. Postanowiliśmy spróbować swoich sił w ramach konkursu GEEK – Gry Eksperymentalne Edukacyjne Komputerowe, organizowanego przez Polskie Towarzystwo Informatyczne, ECDL Polska, pod patronatem MEN. Od października do połowy kwietnia z tym niesamowicie ambitnym zadaniem mierzyła się grupa uczniów z kl. 4I:
– Daniel Pawlikowski – projekt poziomów, programowanie, oświetlenie, fabuła
– Jan Świder – programowanie, oświetlenie, efekty specjalne
– Dominik Możdżeń – programowanie, interfejs graficzny, dźwięk
– Angelika Ciołek – grafika, animacje, projekt postaci
– Jordan Jira – muzyka
a nad wszystkim czuwał w roli dyrektora kreatywnego, Pan Adrian Zając.
Pomimo naszych przypuszczeń cały proces okazał się zaskakująco złożony, wymagający wiedzy i umiejętności z potężnego wachlarza dziedzin: od literatury po programowanie, od grafiki po kinematografię, od muzyki, przez mechanikę oraz estetykę, na logice, anatomii i fizyce kończąc. Z uwagi na fakt, iż posiadaliśmy praktycznie zerowe doświadczenie, nasza przygoda z tworzeniem gry była niezwykle wymagająca. Do tego cały projekt powstawał jedynie w czasie wolnym, a więc popołudniami, weekendami, a w końcu nawet i nocami. Dzięki ogromnemu zaangażowaniu, wspaniałej pracy zespołowej i niesamowitej kreatywności udało nam się doprowadzić naszą wersję demo do końca. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie tytaniczna wręcz praca i wybitne zdolności naszego zespołu. Patrząc wstecz jesteśmy w stanie dostrzec jak wiele doświadczenia i umiejętności zdobyliśmy w ciągu tego pół roku, co wynagradza setki wręcz godzin pracy i całe mnóstwo zarwanych nocek. W nasz projekt o wdzięcznej nazwie „Lorem Ipsum” włożyliśmy całe serce i pomimo wielu wyrzeczeń, praca nad nim przyniosła nam mnóstwo satysfakcji i szeroko pojętej „frajdy”.
W związku z tym postanowiliśmy przybliżyć, chociaż powierzchownie cały proces powstawania naszej gry w formie kilku części „dziennika dewelopera”. Pozwoli Wam to uzyskać lepszy wgląd w szereg dylematów, czy kompromisów na jakie musieliśmy pójść, a także obiektywniej ocenić naszą pracę. Większość tytułów powstaje w profesjonalnym i doświadczonym zespole liczącym przynajmniej kilkadziesiąt razy więcej członków. Mimo to efekty pracy przerosły nasze oczekiwania i bardzo liczymy na Wasze konstruktywne opinie, gdy na końcu tego cyklu udostępnimy wszystkim pliki naszego małego dzieła. W międzyczasie trzymajcie za nas kciuki podczas trwania konkursu GEEK.
Adrian Zając