Finał I Międzyszkolnego Turnieju w Counter-Strike: Global Offensive – Zespół Szkół Hotelarsko Turystycznych

Menu

  • Szkoła
    • Historia szkoły
      • Stare zdjęcia
      • Zdjęcia mix stare/nowe
    • Nauczyciele
    • Statut
    • Internat
    • Monitoring wizyjny
    • Galeria
    • RODO
    • Procedura antymobingowa
    • Stowarzyszenie Absolwentów i Sympatyków Hotelarza
    • Nasi Partnerzy
  • Technikum nr 2
    • technik hotelarstwa
    • technik organizacji turystyki
    • technik ekonomista
    • technik rachunkowości
    • technik informatyk
    • technik żywienia i usług gastronomicznych
  • Branżowa Szkoła
    • kucharz
    • fryzjer
    • klasy wielozawodowe
  • Aktualności
    • Projekty Unijne
    • Archiwum
    • Kategorie
      • przedmioty humanistyczne
      • przedmioty ścisłe
      • języki obce
      • wf
      • informatyka
      • ekonomia
      • gastronomia
      • hotelarstwo i turystyka
      • akcje charytatywne
      • konkursy
      • przedstawienia
      • wycieczki
      • zespół regionalny
    • Małopolska Chmura Edukacyjna
    • Przetargi
  • Uczeń/Rodzic
    • Matura 2025
    • Egzamin zawodowy
    • Projekty Unijne zrealizowane do roku 2023
    • Standardy Ochrony Małoletnich
    • Dostępność nauczycieli
    • Pedagog
    • Usprawiedliwienie
    • Podręczniki
    • Praktyki
    • Regulamin wycieczek szkolnych
    • Rada Szkoły
    • Katalog książek
    • Sekcja Robotyki
    • Spółdzielnia Uczniowska
    • Szkolny Ośrodek Kariery
  • Office365
  • Aktualności
  • Przedmioty humanistyczne
  • Języki obce
  • Przedmioty ścisłe
  • WF i EDB
  • Informatyka
  • Ekonomia
  • Hotelarstwo i turystyka
  • Gastronomia
  • Edukacja mundurowa
  • Przestawienia
  • Konkursy
  • Akcje charytatywne
  • Wycieczki
  • Zespół regionalny
  • Archiwum

Finał I Międzyszkolnego Turnieju w Counter-Strike: Global Offensive

 

Bitewny kurz już opadł, a widownia opustoszała, jeno w pustych ścianach szkolnej auli zdaje się słyszeć odbijający się głuchym echem pogłos czwartkowych emocji. To wyraźny znak, że nasz pierwszy e-sportowy projekt, wyłoniwszy długo wyczekiwanych zwycięzców przeszedł już do historii. Jego droga do (jak skromnie sądzimy) spektakularnego zakończenia była długa i pełna nieoczekiwanych zwrotów akcji. Pomimo naprawdę niewielkiego grona osób zaangażowanych stricte w organizacje, przy tak stosunkowo dużej skali projektu, nie tylko pod względem technicznym, jak i organizacyjnym, wierzymy, że efekt końcowy wywarł pozytywne wrażenie.

E-sport z impetem debiutował w naszej szkole i mimo, że dla wielu może to być nie do końca zrozumiałe, czy oczywiste, to takim rodzajem rywalizacji żyje współczesny świat. Dla jednych zabawa, dla innych niepotrzebne „banialuki”, a dla tych którzy zorientowali się zawczasu – ogromny, wielomilionowy biznes i przyszłość branży rozrywkowej. Elektroniczna rozrywka już dawno przegoniła pod względem finansowym chociażby przemysł filmowy, a topowe produkcje przynoszą zyski liczone w miliardach dolarów (sic!). E-sportowe zmagania przyciągają rzesze widzów, zawodowi gracze mają status gwiazd, zarabiając ogromne sumy i już teraz przewiduje się, że każda większa marka będzie w niedalekiej przyszłości mieć swojego ambasadora, właśnie zawodowego gracza. Najsłynniejsze kluby piłkarskie wykupują drużyny graczy, te zaś organizowane są na kształt sportowych zespołów z trenerami, psychologami, dietetykami, menadżerami, czy swoimi siedzibami ze specjalnie przystosowanymi pomieszczeniami do treningów, a nawet siłownią. Rozgrywane w marcu tego roku w Katowicach Mistrzostwa Świata Intel Extreme Masters – właśnie w Counter-Strike: Global Offensive zapełniły katowicki Spodek do ostatniego miejsca, a zwycięska drużyna zainkasowała 250.00 USD. Rozgrywający się w tym samym czasie finał gry Starcraft 2 wzbogacił zwycięzcę (jednego gracza w tym wypadku) o kwotę 500.000 USD. Jako przykład mogę tylko podać, że zawodnicy musza wykazać się iście nadludzkim refleksem, mistrzowską znajomością gry i jej mechaniki, pancerną odpornością psychiczną i niesamowitym skupieniem w każdej sekundzie gry. Według statystyk zawodnicy Starcraft 2, podczas kilkugodzinnych zmagań muszą podejmować około 30 decyzji na sekundę, wykonując w tym czasie nawet kilkanaście akcji, ciągle zmieniając strategię i dostosowując się do działań lub przewidywanych pułapek przeciwnika. Nawet jeden błąd w dłuższej perspektywie jest w stanie zaważyć na losach całego starcia.

Sam pomysł organizacji pierwszego w naszej szkole e-sportowego turnieju był inicjatywą uczniów. Faza eliminacji grupowej trwała od stycznia do początku kwietnia. Brały w niej udział pięcioosobowe zespoły uczniów nie tylko z ZSHT, ale także z Gimnazjum nr 2 w Zakopanem oraz z Gimnazjum w Poroninie. Do etapu końcowego przeszły cztery zwycięskie zespoły, które miały się ze sobą zmierzyć w czasie wielkiego finału organizowanego w naszej szkole. W międzyczasie trwały usilne poszukiwania potencjalnego sponsora i partnera całego wydarzenia. Po licznych próbach i wykorzystaniu tajnej broni opiekuna turnieju (w postaci niezrównanego uroku osobistego ;-P) udało się coś, co na początku wydawało się wręcz nieprawdopodobne – zwrócić na siebie uwagę jednej z największych firm produkujących sprzęt dla graczy – Razer. Po długich negocjacjach z zachodnioeuropejskim oddziałem firmy (mieszczącym się w Hamburgu), pomimo ogromnej liczby turniejów które Razer wspiera na całym świecie, zgodzili się objąć patronatem nasze pierwsze tego typu przedsięwzięcie. Efektem było ogromne pudło wypełnione gadżetami i nagrodami zarówno dla zawodników, jak i samych widzów.

Dzień 26 kwietnia stał w naszej szkole pod znakiem wirtualnych zmagań i prawdziwych emocji. Aula szkolna cały dzień wypełniona była klasami licznie i nadzwyczaj żywiołowo kibicującymi swoim pretendentom, którzy zasypywali się gradem wszelkiej maści (a raczej tekstur) kul. Poligonowe łuski dźwięcznie odbijały się od posadzek wybranych przez kapitanów map, a piksel ścielił się gęsto. Stające naprzeciw siebie drużyny walczyły ze sobą zdalnie będąc w bezpiecznej odległości od siebie w salach 103 i 206. Pozwoliło to zawodnikom na swobodny przepływ informacji bez niebezpieczeństwa zdradzenia przeciwnikom swojej strategii, a nam na zapewnienie, że pomimo ogromnych emocji rywalizacja ograniczy się jedynie do wirtualnej areny ;-P Całe wydarzenie na bieżąco komentowała dwójka naszych wspaniałych prowadzących, za plecami których cały sztab techniczny dwoił się i troił, aby z naszej małej, szkolnej sceny stworzyć iście profesjonalne studio telewizyjne. Naprawdę świetny efekt ich prac można było podziwiać na żywo w czasie transmisji na kanale Robotyka ZSHT.

Nadszedł ten moment, gdy przy szalejącej widowni ostatni frag wyłonił zwycięzców:

 

I miejsce – Team Karakany (ZSHT):

Marcin Galica – 3TI

Andrzej Łacek – 3ZA

Kamil Niemiec – 3ZA

Mateusz Ferenczak – 3ZA

Kacper Węgrzyn – 3ZA

 

II miejsce – Team4Gaming (ZSHT):

Jordan Lazarev – 1TE

Krzysztof Bulańda – 1TE

Konrad Śniego – 1TE

Marek Jarząbek – 1TI

Maciej Saletra – 1T

 

III miejsce – HeadSzopGamin (ZSHT):

Jacek Żelechowski – 1TI

Jan Świder – 1TI

Tomasz Michniak – 1TI

Rafał Kula – 1TI

Krystian Dróżdż – 2TI

 

IV miejsce – Entry Team (Gimnazjum nr 2):

Michał Kassowski – 3B

Wojciech Dulanski – 3A

Kamil Jaszewski – 3C

Bartłomiej Stachon – 3A

Stanisław Dziubas – 3A

 

Na zawodników czekały nie tylko nagrody ufundowane przez firmę Razer, ale także przez Radę Szkoły. To jednak nie wszystko, gdyż zgadnie z obietnicą przygotowaliśmy na sam koniec razem z naszym sponsorem niespodziankę – loterię dla naszych wytrwałych widzów. Wśród kibicujących tego dnia uczniów rozlosowaliśmy pamiątkowe fanty od Razera, a także nagrody główne czyli markową torbę (Razer Messenger Bag), a także pada do Xboxa 360 (Razer Sabertooth).

 

Na koniec chciałbym podziękować wszystkim tym, bez których całe wydarzenie nigdy by się nie odbyło i którzy dzielnie zwalczali wszystkie problemy techniczne z szybkością większą, niż się one pojawiały:

– Daniel Pawlikowski (1TI) – pomysłodawca, główny organizator i komentator

– Mateusz Majewski (3TI) – realizator, montażysta, jednoosobowe studio telewizyjne i technik-magik 🙂

 

a także wszystkim zaangażowanym w pomoc techniczną w dniu finałów:

– Jakub Bobak (3T) – komentator

– Krystian Gąsienica (3E) – projekt dyplomów

– Jarosław Myjak (3TI)

– Krzysztof Wojciechowski (3TI)

– Jakub Młynarczyk (1TI)

 

oraz oczywiście Panu Dyrektorowi Zdzisławowi Króżlowi za zielone światło dla naszego projektu, firmie Razer za zaufanie i wszystkim życzliwym osobom, na których wsparcie i wyrozumiałość nasz zespół mógł liczyć.

 

Dziękujemy wszystkim za wspaniałe e-sportowe emocje i zapraszamy do obejrzenia zapisu z transmisji naszego wydarzenia na kanale Robotyka ZSHT:

 

 

Opiekun turnieju

Adrian Zając

 

 

  • Aktualności
  • Przedmioty humanistyczne
  • Języki obce
  • Przedmioty ścisłe
  • WF i EDB
  • Informatyka
  • Ekonomia
  • Hotelarstwo i turystyka
  • Gastronomia
  • Edukacja mundurowa
  • Przestawienia
  • Konkursy
  • Akcje charytatywne
  • Wycieczki
  • Zespół regionalny
  • Archiwum


Deklaracja dostępności

RODO

Zespół Szkół
Hotelarsko Turystycznych

ul. Partyzantów 1/5
34-500 Zakopane

tel. 18 20 66 846

NUMER KONTA - SZKOŁA:
59 8821 0009 0000 0003 0065 0002

NUMER KONTA - FUNDUSZ RADY SZKOŁY:
87 1600 1042 1843 9812 5000 0001

e-mail: sekretariat@zsht.pl