II SZKOLNA DEBATA OKSFORDZKA – Zespół Szkół Hotelarsko Turystycznych

Menu

  • Szkoła
    • Historia szkoły
      • Stare zdjęcia
      • Zdjęcia mix stare/nowe
    • Nauczyciele
    • Statut
    • Internat
    • Monitoring wizyjny
    • Galeria
    • RODO
    • Procedura antymobingowa
    • Stowarzyszenie Absolwentów i Sympatyków Hotelarza
    • Nasi Partnerzy
  • Technikum nr 2
    • technik hotelarstwa
    • technik organizacji turystyki
    • technik ekonomista
    • technik rachunkowości
    • technik informatyk
    • technik żywienia i usług gastronomicznych
  • Branżowa Szkoła
    • kucharz
    • fryzjer
    • klasy wielozawodowe
  • Aktualności
    • Projekty Unijne
    • Archiwum
    • Kategorie
      • przedmioty humanistyczne
      • przedmioty ścisłe
      • języki obce
      • wf
      • informatyka
      • ekonomia
      • gastronomia
      • hotelarstwo i turystyka
      • akcje charytatywne
      • konkursy
      • przedstawienia
      • wycieczki
      • zespół regionalny
    • Małopolska Chmura Edukacyjna
    • Przetargi
  • Uczeń/Rodzic
    • Matura 2025
    • Egzamin zawodowy
    • Projekty Unijne zrealizowane do roku 2023
    • Standardy Ochrony Małoletnich
    • Dostępność nauczycieli
    • Pedagog
    • Usprawiedliwienie
    • Podręczniki
    • Praktyki
    • Regulamin wycieczek szkolnych
    • Rada Szkoły
    • Katalog książek
    • Sekcja Robotyki
    • Spółdzielnia Uczniowska
    • Szkolny Ośrodek Kariery
  • Office365
  • Aktualności
  • Przedmioty humanistyczne
  • Języki obce
  • Przedmioty ścisłe
  • WF i EDB
  • Informatyka
  • Ekonomia
  • Hotelarstwo i turystyka
  • Gastronomia
  • Edukacja mundurowa
  • Przestawienia
  • Konkursy
  • Akcje charytatywne
  • Wycieczki
  • Zespół regionalny
  • Archiwum

II SZKOLNA DEBATA OKSFORDZKA

 

26 stycznia 2020 odbyła się już po raz drugi Szkolna Debata Oksfordzka przygotowana przez Koło Debat Oksfordzkich ZSHT.

 

Tym razem debatujący zmierzyli się z tezą „PŁATNOŚCI BEZGOTÓWKOWE POWINNY ZASTĄPIĆ PŁATNOŚCI GOTÓWKOWE”.

 

Skład drużyn był następujący:

Propozycja:

Karolina Baniowska kl. 1e, Patrycja Prokop kl. 2ep, Paulina Chruściel kl. 2ep,

Jan Chowaniec kl. 2eg.

Opozycja:

Patrycja Górnik kl. 1e, Gabriela Głowacz kl.1e, Monika Ryba kl. 1e, Piotr Giewont kl. 2ep.

 

Debatę jako Marszałek poprowadziła Sabina Król kl. 3e.

 

Debatę oceniało Jury w składzie: Pani wicedyrektor Małgorzata Michalska, opiekun koła Pani Maria Daniluk oraz Pani Danuta Trebunia-Pawlikowska.

W kręgach dziennikarstwa publicystycznego istnieje tradycyjne powiedzenie o dwóch typach gości: tych, którzy „wiedzą, więc się chętnie wypowiedzą” oraz tych, którzy „nie wiedzą, ale się chętnie wypowiedzą”.  Jakże często po pytaniu dziennikarza, słyszymy 5-minutową przemowę, w której nie wybrzmiewa odpowiedź na zadane pytanie. Ileż to razy w potoku słów uczestników programów radiowych czy telewizyjnych trudno znaleźć choć jedną złożoną myśl?

Debata oksfordzka wymusza (choćby sztucznie i na chwilę) opowiedzenie się po jednej stronie i wyciągnięcie szeregu argumentów za lub przeciwko tezie. Każdy z mówców – zarówno opowiadających się za tezą jak i ten przeciw tezie – ma określony czas wypowiedzi i zadania do wykonania. Ograniczony czas na wypowiedź i nałożone przez drużynę na debatanta zadanie zmusza go do zwięzłości, argumentowania w punkt i podpierania się należycie dowodami (takimi jak statystyki, analizy, wypowiedzi autorytetów i specjalistów). Zdania przez to nasycone są treścią, a każde do wypowiedzi wnosi coś nowego wnosi.

 

Prezydent USA Woodrow Wilson zapytany, ile czasu zajmuje mu przygotowanie przemówienia, odpowiedział: „Jeśli mam mówić przez 10 minut, potrzebuję tygodnia, jeśli mam mówić godzinę, mogę zacząć natychmiast.” To wyjątkowa umiejętność: w kilka minut przedstawić wypowiedź pełną treści, logiczną i atrakcyjną w formie. Debata oksfordzka to ćwiczy

 

Udział w debatach pozwala ćwiczyć wystąpienia publiczne. Debata spośród innych metod wyróżnia się teatralnością, ćwiczy postawę i tembr głosu.

Do zwycięstwa w debacie niezbędna jest praca zespołowa! Bez wspólnego przygotowania się wszystkich czterech mówców jednej strony i rozdzielenia ról, układ wypowiedzi nie będzie uporządkowany i logiczny.

 

Debatujący po raz kolejny zaprezentowali wysoki poziom warsztatu debat oksfordzkich. zaprezentowali  zasady teatralnej oprawy debaty przy jednoczesnym zachowaniu istoty przekazu. Uczniowie biorący udział w debatach nieustannie ćwiczą swoją charyzmę i wychodzą ze swojej strefy komfortu. Ostatecznie nieznaczną przewagą punktów wygrała drużyna Opozycji.

 

Spółdzielnia Uczniowska „Winien-Ma” przekazała słodki poczęstunek dla uczestników debaty. Dziękujemy.

Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy!

 

 

 

  • Aktualności
  • Przedmioty humanistyczne
  • Języki obce
  • Przedmioty ścisłe
  • WF i EDB
  • Informatyka
  • Ekonomia
  • Hotelarstwo i turystyka
  • Gastronomia
  • Edukacja mundurowa
  • Przestawienia
  • Konkursy
  • Akcje charytatywne
  • Wycieczki
  • Zespół regionalny
  • Archiwum


Deklaracja dostępności

RODO

Zespół Szkół
Hotelarsko Turystycznych

ul. Partyzantów 1/5
34-500 Zakopane

tel. 18 20 66 846

NUMER KONTA - SZKOŁA:
59 8821 0009 0000 0003 0065 0002

NUMER KONTA - FUNDUSZ RADY SZKOŁY:
87 1600 1042 1843 9812 5000 0001

e-mail: sekretariat@zsht.pl