Lorem Ipsum – pierwsza gra komputerowa w historii Hotelarza – Zespół Szkół Hotelarsko Turystycznych

Menu

  • Szkoła
    • Historia szkoły
      • Stare zdjęcia
      • Zdjęcia mix stare/nowe
    • Nauczyciele
    • Statut
    • Internat
    • Monitoring wizyjny
    • Galeria
    • RODO
    • Procedura antymobingowa
    • Stowarzyszenie Absolwentów i Sympatyków Hotelarza
    • Nasi Partnerzy
  • Technikum nr 2
    • technik hotelarstwa
    • technik organizacji turystyki
    • technik ekonomista
    • technik rachunkowości
    • technik informatyk
    • technik żywienia i usług gastronomicznych
  • Branżowa Szkoła
    • kucharz
    • fryzjer
    • klasy wielozawodowe
  • Aktualności
    • Projekty Unijne
    • Archiwum
    • Kategorie
      • przedmioty humanistyczne
      • przedmioty ścisłe
      • języki obce
      • wf
      • informatyka
      • ekonomia
      • gastronomia
      • hotelarstwo i turystyka
      • akcje charytatywne
      • konkursy
      • przedstawienia
      • wycieczki
      • zespół regionalny
    • Małopolska Chmura Edukacyjna
    • Przetargi
  • Uczeń/Rodzic
    • Matura 2025
    • Egzamin zawodowy
    • Projekty Unijne zrealizowane do roku 2023
    • Standardy Ochrony Małoletnich
    • Dostępność nauczycieli
    • Pedagog
    • Usprawiedliwienie
    • Podręczniki
    • Praktyki
    • Regulamin wycieczek szkolnych
    • Rada Szkoły
    • Katalog książek
    • Sekcja Robotyki
    • Spółdzielnia Uczniowska
    • Szkolny Ośrodek Kariery
  • Office365
  • Aktualności
  • Przedmioty humanistyczne
  • Języki obce
  • Przedmioty ścisłe
  • WF i EDB
  • Informatyka
  • Ekonomia
  • Hotelarstwo i turystyka
  • Gastronomia
  • Edukacja mundurowa
  • Przestawienia
  • Konkursy
  • Akcje charytatywne
  • Wycieczki
  • Zespół regionalny
  • Archiwum

Lorem Ipsum – pierwsza gra komputerowa w historii Hotelarza

 

Obecnie w gry komputerowe grał już chyba każdy – jedni więcej, drudzy mniej, ale próba stworzenia swojej własnej gry od podstaw to już zupełnie inna bajka. To jak porównywać jazdę samochodem, a skonstruowanie własnych czterech kółek. Postanowiliśmy spróbować swoich sił w ramach konkursu GEEK – Gry Eksperymentalne Edukacyjne Komputerowe, organizowanego przez Polskie Towarzystwo Informatyczne, ECDL Polska, pod patronatem MEN. Od października do połowy kwietnia z tym niesamowicie ambitnym zadaniem mierzyła się grupa uczniów z kl. 4I:

– Daniel Pawlikowski – projekt poziomów, programowanie, oświetlenie, fabuła

– Jan Świder – programowanie, oświetlenie, efekty specjalne

– Dominik Możdżeń – programowanie, interfejs graficzny, dźwięk

– Angelika Ciołek – grafika, animacje, projekt postaci

– Jordan Jira – muzyka

a nad wszystkim czuwał w roli dyrektora kreatywnego, Pan Adrian Zając.

Pomimo naszych przypuszczeń cały proces okazał się zaskakująco złożony, wymagający wiedzy i umiejętności z potężnego wachlarza dziedzin: od literatury po programowanie, od grafiki po kinematografię, od muzyki, przez mechanikę oraz estetykę, na logice, anatomii i fizyce kończąc. Z uwagi na fakt, iż posiadaliśmy praktycznie zerowe doświadczenie, nasza przygoda z tworzeniem gry była niezwykle wymagająca. Do tego cały projekt powstawał jedynie w czasie wolnym, a więc popołudniami, weekendami, a w końcu nawet i nocami. Dzięki ogromnemu zaangażowaniu, wspaniałej pracy zespołowej i niesamowitej kreatywności udało nam się doprowadzić naszą wersję demo do końca. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie tytaniczna wręcz praca i wybitne zdolności naszego zespołu. Patrząc wstecz jesteśmy w stanie dostrzec jak wiele doświadczenia i umiejętności zdobyliśmy w ciągu tego pół roku, co wynagradza setki wręcz godzin pracy i całe mnóstwo zarwanych nocek. W nasz projekt o wdzięcznej nazwie „Lorem Ipsum” włożyliśmy całe serce i pomimo wielu wyrzeczeń, praca nad nim przyniosła nam mnóstwo satysfakcji i szeroko pojętej „frajdy”.

W związku z tym postanowiliśmy przybliżyć, chociaż powierzchownie cały proces powstawania naszej gry w formie kilku części „dziennika dewelopera”. Pozwoli Wam to uzyskać lepszy wgląd w szereg dylematów, czy kompromisów na jakie musieliśmy pójść, a także obiektywniej ocenić naszą pracę. Większość tytułów powstaje w profesjonalnym i doświadczonym zespole liczącym przynajmniej kilkadziesiąt razy więcej członków. Mimo to efekty pracy przerosły nasze oczekiwania i bardzo liczymy na Wasze konstruktywne opinie, gdy na końcu tego cyklu udostępnimy wszystkim pliki naszego małego dzieła. W międzyczasie trzymajcie za nas kciuki podczas trwania konkursu GEEK.

 

Adrian Zając

 

  • Aktualności
  • Przedmioty humanistyczne
  • Języki obce
  • Przedmioty ścisłe
  • WF i EDB
  • Informatyka
  • Ekonomia
  • Hotelarstwo i turystyka
  • Gastronomia
  • Edukacja mundurowa
  • Przestawienia
  • Konkursy
  • Akcje charytatywne
  • Wycieczki
  • Zespół regionalny
  • Archiwum


Deklaracja dostępności

RODO

Zespół Szkół
Hotelarsko Turystycznych

ul. Partyzantów 1/5
34-500 Zakopane

tel. 18 20 66 846

NUMER KONTA - SZKOŁA:
59 8821 0009 0000 0003 0065 0002

NUMER KONTA - FUNDUSZ RADY SZKOŁY:
87 1600 1042 1843 9812 5000 0001

e-mail: sekretariat@zsht.pl