Jak klasa 3I poznawała tajniki druku 3D
Z której strony by nie spojrzeć, to maj naprawdę dopisał w tym roku (przynajmniej do czasu). Nawet maturzyści, którzy do tej pory świata poza egzaminami nie widzieli, w końcu musieli zauważyć tą jakże słoneczną pogodę. Parafrazując klasyka – w tych pięknych okolicznościach przyrody, klasa 3I razem ze swoim wychowawcą Panem Adrianem Zającem postanowiła wybrać się 11 i 18 maja w ramach lekcji informatyki hen daleko, bo aż na wschodni brzeg Krupówek. Tam to strudzonych wędrowców przygarnął pod swój dach Oddział dla Młodzieży Miejskiej Biblioteki Publicznej w Zakopanem. W nagrodę za dotarcie do celu spaceru (by nie umniejszać rangi wydarzenia powinno użyć się raczej określenia – podróży) uczniowie wzięli udział w zajęciach wprowadzających w tajniki sztuki druku 3D. Naszą przewodniczka po tych jakże ciekawych, lecz nadal nieznanych nam wodach była najsympatyczniejsza Pani bibliotekarka w tej część globu – Pani Sabina Zając 🙂
W czasie spotkania mogliśmy posłuchać nie tylko o podstawach drukowania w 3 wymiarach, lecz także o wręcz nieskończonych możliwościach jakie daje nam ta technologia. Poznaliśmy kolejne metody druku wraz z ich przeznaczeniem, a co najważniejsze mając do dyspozycji drukarkę FlashForge Creator Pro 2 mogliśmy zobaczyć wszystkie opisywane elementy na własne oczy. Gdy wybrzmiały już wszystkie pytania, włącznie z tym, czy można drukarkę pożyczyć lub zabrać do domu przyszła pora na okiełznanie tego „potwora”. W części warsztatowej uczniowie zapoznawali się z obsługą narzędzia Tinkercad, które pozwala na tworzenie modeli 3D przeznaczonych do druku. Stworzony obiekt musi być odpowiednio dopasowany do możliwości danego modelu drukarki, materiału z którego ma powstać, a także prawidłowo przygotowany do samego procesu wydruku.
Wyposażeni w tę wiedzę uczniowie otrzymali zadanie domowe, w którym musieli nie tylko wykorzystać świeżo przyswojone informacje, lecz także zaprzęgnąć do pracy pierwiastek swojej osobowości zwany kreatywnością. Polegało ono na stworzeniu figurki do gry planszowej „Brzdęk! Nie drażnij smoka” przedstawiającej jedną z postaci bohaterów np. wojownika, maga, druida, złodzieja lub też samego smoka. Istnieje szansa, że najlepsze projekty mogą zostać wydrukowane, a możliwość zagrania we wspomnianą grę z użyciem pionków własnego projektu jest doprawdy uczuciem jedynym w swoim rodzaju. Mamy nadzieje, że nasze szkolne ścieżki edukacyjne nieraz jeszcze zaprowadzą nas w te jakże gościnne progi.
Adrian Zając